DODATNI RIZIK ZA PRETILE OSOBE KOJE KONZUMIRAJU ALKOHOL
Dodatni rizik za pretile osobe koje konzumiraju alkohol

Dodatni rizik za pretile osobe koje konzumiraju alkohol

Ocjena:
14.03.2010.

 

Konzumacija alkohola kod pretilih osoba je povezana sa znatno većim rizikom za cirozu i druge bolesti jetre nego kod osoba idealne tjelesne mase.

British Medical Journal je objavio rezultate dvaju istraživanja u kojima je sudjelovalo više od milijun ispitanika.

Pokazalo se kako pretile osobe koje dnevno piju nešto više od čaše vina imaju gotovo dvostruko veće izglede za bolesti jetre, pišu istraživači s University of Oxford.

Prema njihovim procjenama, gotovo 20% slučajeva ciroze jetre kod žena srednje životne dobi je povezano s prevelikom tjelesnom masom, dok je 50% prouzročeno pretjeranom konzumacijom alkohola.

Analizirajući podatke prikupljene isključivo od muških ispitanika, znanstvenici su izračunali kako pretili muškarci koji tjedno popiju najmanje 15 jedinica nekog alkoholnog pića imaju čak 19 puta veći rizik za cirozu jetre nego njihovi vršnjaci koji konzumiraju jednake količine alkohola, ali imaju normalnu tjelesnu masu.

www.plivazdravlje.hr

VEZANE ZANIMLJIVOSTI
  • Sve više tinejdžera obolijeva od bolesti starije dobi
  • Sve više tinejdžera obolijeva od...

  • Pretjerana konzumacija alkohola i pretilost glavni su uzročnici povećane smrtnosti od bolesti jetara, upozoravaju stručnjaci. Prema posljednjim je podacima broj bolesti koje su posljedica oštećenja jetara samo u posljednjih deset godina porastao čak 60 posto.

     

  • Zašto umjereni konzumenti alkohola žive duže od apstinenata?
  • Zašto umjereni konzumenti alkohola...

  • Istraživači su utvrdili da umjereni konzumenti alkohola imaju veću vjerojatnost za dulji život od teških alkoholičara i apstinenata, ako takav život vode kroz 20 godina.

  • Kako se nosite sa stresom?